Hæfte 4 handler om, hvordan en læringskultur kan understøttes og praksis forbedres gennem prøvehandlinger. Det er en tilgang, der handler om at afprøve og teste små afgrænsede udviklingstiltag i få udvalgte borgerforløb og udbrede succesfulde prøvehandlinger i takt med større fælles viden om, hvad der virker.
Hæftet introducerer også forbedringsmodellen, der hjælper med en struktur for, hvordan udviklingspunkter kan brydes ned i overskuelige forbedringstiltag, som kan afprøves som en del af igangværende borgerforløb.
I hæftet indgår:
- læringscirkler som ramme for arbejdet (planlæg – afprøv – reflektér – justér).
- et overblik over, hvordan prøvehandlinger kan tilrettelægges og trinvis finde løsninger for at implementere dem i større skala.
- værktøjer, der kan hjælpe til at fastholde en løbende kvalitetsudvikling af indsatsen via hyppige og korte fremdriftsmøder.
Tilgå skabelon til at følge op på prøvehandlinger (pdf)