De følgende materialer og rapporter er udvalgte, og listen er derfor ikke udtømmende.
- Andersen, Maj Juul et al. (2019): Skolens fraværende børn – Årsager og Indsatser. Dafolo.
- Børns Vilkår (2020): Skolens tomme stole.
- Børns Vilkår (2023): Viden og værktøjer om skolefravær til skoler, kommuner og forældre. På www.bornsvilkar.dk.
- Danmarks Evalueringsinstitut (2022): Øget motivation og reduktion af fravær – Kortlægning af kommuners og skolers arbejde med at øge motivation og reducere fravær i udskolingen.
- Emmertsen, Gro Lund (2021): Fra fravær til fællesskab – Hvad kan skolen gøre? Aarhus Universitets Forlag.
- Fleischer, Anne Vibeke (2018): Jeg vil ikke i skole. Om skolevægring hos børn og unge. Dansk Psykologisk Forlag.
- Havik, Trude (2019): Skolefravær. At forstå og håndtere skolefravær og skolevægring. Dafolo.
- Ilsvard, Sofie (2024): U-start Indsatsbeskrivelse. Metodecentret.
- Institut for Menneskerettigheder (2017): Retten til uddannelse: Når børn med handicap ikke går i skole.
- Knage, Frederikke Skaaning; Kousholt, Dorte (2023): Langvarigt bekymrende skolefravær. Pædagogisk indblik nr. 21, DPU, Aarhus Universitetsforlag.
- Knudsen, Maria Hussak; Møller, Simon Østergaard; Graham, Mathilde (2023): Problematisk skolefravær og skolevægring: Årsager og behandling – litteraturgennemgang, 2. udg. Metodecentret.
- Nors, Mette (2021): Forebyg skolefravær. Dafolo.
- Rambøll Management Consulting (2024): Model for samarbejde og indsatser til børn og unge med bekymrende skolefravær – Slutevaluering.
- Socialstyrelsen (2016): Børn med autisme og skolevægring.
- Social- og Boligstyrelsen (2020): Materialer om autisme og skolefravær.
- Social- og Boligstyrelsen (2024): Model for samarbejde og indsatser til børn og unge med bekymrende skolefravær.
- Styrelsen for Undervisning og Kvalitet (2020): Inspirationsmateriale om tværprofessionelt samarbejde om børn og unge i udsatte positioner.
- Thastum, M.; Arendt, K. B.; Kjerholt, C. (2020). Back2School. Manual til behandling af børn med bekymrende fravær. Psykologisk Institut, Aarhus Universitet.